Na dat wij jaren lang met vrienden door Europa waren gereden waren we toe aan een nieuwe uitdaging, maar waar moet je die zoeken. Het moet ergens eind 1997 zijn geweest dat voor de eerste keer de gedachte kwam om met de motor naar Azië te gaan. In eerste instantie was de gedachte om onze motoren per vliegtuig naar India of Nepal te vervoeren om vervolgens over land terug naar Nederland te rijden. Het idee is goed maar we hadden ons niet gerealiseerd hoe hoog de kosten zouden zijn, laat ik het kort houden gewoon véél te duur. Een tweede optie was om onze motoren te verschepen naar Bombay, uiteindelijk blijkt dit ook geen goed idee. Als onze motoren al in India zouden aankomen bleven er nog zoveel onzekerheden over dat de kans dat we onze motoren ooit zouden terug zien nihil was. Voordat we ook maar een kilometer gereden hadden liep onze droom op een fiasco uit, wat nu goede raad was duur. Door toeval krijgen we een reisverslag in het een of anderen motorblad onder ogen, hierin stond een verhaal van twee mannen die in India een Enfield hadden gekocht om vervolgens over land naar huis te rijden. Dat was nu precies wat wij zochten, maar hoe komen we aan een Enfield. Eerst maar eens proberen om op het zelfde adres als de mannen uit het reisverslag een Enfield te kopen, nou dat liep niet bepaald soepel. Al onze telefoontjes, faxen en e-mailtjes blijven onbeantwoord. Daar waren we weer terug bij af, door toeval komen we erachter dat de Nederlandse ambassade in India een Enfieldclub heeft, zou dit de oplossing zijn? Na wat bel en fax werk krijgen via de Nederlandse ambassade in Delhi een betrouwbaar adres waar we onze motoren kunnen kopen, voor de eerste keer valt de naam Lally Singh. Pas veel later zullen we begrijpen dat dit het beste was wat ons kon overkomen, in alle opzichten blijkt Lally een betrouwbaar adres. Omdat de reis door landen zoals India, Nepal, Pakistan, Iran en Turkije gaat moeten er nogal wat formaliteiten geregeld worden. Voor de meeste landen moet er een visum aangevraagd worden, en bovendien is er een carnet de passage voor de motoren noodzakelijk. Inmiddels is het december 1998 en worden de vliegtickets enkele reis Delhi gekocht, vertrekdatum is 27 juni 1999. Vanaf nu gaat het snel, het wordt nog spannend als de ambassade van Iran moeilijk gaat doen over onze visumaanvraag maar op het laatste moment het is inmiddels 16 juni komt alles goed. Twee weken voor ons vertrek hebben we al onze spullen bij elkaar, de grote reis kan beginnen.